Motorky mne provázejí celý život. Nejdříve jako nedosažitelný sen. Bratr naštěstí sdílel můj koníček a společně jsme v pubertě pořizovali první stroje. Jawu 350 objevil můj bratr u elektrikářů, kde sloužila coby služební motorka. Byla určena k vyřazení, hromada železa, oleje a bláta. Po hodinách a hodinách práce jsme z ní udělali krásný stroj. A jak mělo dojít k jejímu oficiálnímu předání do našich rukou, přijel pán s autem, motorku naložil a už jsme ji neviděli.

Tou dobou padlo mé rozhodnutí postavit si vlastní Harley Davidson. Vzhledem k dané době a mému věku naprostá utopie. V celém Československu bylo 8 strojů, pozůstatek poválečné výpomoci od Američanů.

Celá motorka by stála 300 – 700 000. Pro mne nemyslitelné. Naštěstí Harley Davidson staví své motorky jako lego systém. Díly se vyrábějí stále stejně, počítá se s tím, že každý motorkář si svou motorku sestaví sám. Jako vyjádření své svobody a kreativity (a taky kdy se mu podaří co sehnat, jako v mém případě).

Teď je má motorka skoro hotová. Po 20 letech shánění, šetření, cestování a vyrábění. Pro kostru a kola jsem jel brzy po škole do Českých Budějovic. Po dvou letech přibyla nádrž a blatníky (tentokrát z polské Lodže). To bylo v pořádku. Průšvih byl nákup motoru v německém Pasově. Tak důležitá a drahá věc. A k ničemu. Domů jsem dovezl naprosto nefunkční díl, který jsem postupně úspěšně repasoval. Naštěstí převodovka z Pardubic byla bez problémů.

Celou dobu, kdy jsem sháněl díly na motorku, jsem pracoval jako obráběč na CNC stroji. A jelikož bylo jasné, že všechny díly neseženu, začal jsem si je vyrábět. To byla velká škola. Místo rutinní práce jsem se musel naučit programovat, vymyslet, jak daný díl vůbec udělat. Takto jsem si sám udělal olejovou nádrž, rukojeti, stupačky, zpětná zrcátka, spojkovou a brzdovou páčky, brýle i všechny okrasné matice.

Tím, že jsem se rozhodl sám si díly vyrobit, jsem se posunul hned ve dvou oblastech. Na jedné straně je motorka už skoro hotová, na druhé straně je ze mne mnohem lepší CNC obráběč. Takto získané zkušenosti mne vedly k profesně zajímavějším zakázkám, konzultuji, vyrábím originální a náročné součástky pro různá odvětví.

A motorka? Ta je už funkční. Ještě ji čeká designová úprava. K vidění bude nejen na Slovácku a na srazech jezdců Harley Davidson, ale jako součást propagace mé firmy na veletrzích.